Grundejerforeningen Skallerup Præstegaard


Referat af ekstraordinær generalforsamling 29. april 2023


Der deltog 6 grundejere og der var modtaget 25 fuldmagter.


1) Valg af dirigent

Kasper Kongsvig blev valgt som dirigent og konstaterede at den ekstraordinære generalforsamling var lovligt indkaldt

2) Fortsat deltagelse sammen med Hjørring Kommune i en ny 5 års periode fra 2024-2028 omkring sandfodring med den nuværende fordelingsnøgle:

Udemarken kr. 2.000,- pr. år, resten kr. 500,- pr. år. for hver grundejer.
Afstemning:
30 stemte JA og 1 stemte NEJ
Forslaget er hermed vedtaget.


3) Eventuelt Der var ingen emner, men en løs snak omkring bordet




Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling lørdag 29. april 2023 kl. 11.

 

Denne ekstraordinære generalforsamling er indkaldt, som en følge af beslutningen på den ordinære generalforsamling om at fortsat tilslutte Grundejerforeningen til Hjørring Kommunes sandfodringsprojekt. Det blev vedtaget enstemmigt, men da der ikke var tilstrækkeligt fremmøde til generalforsamlingen, har det været nødvendigt med denne indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling.

 

Grundejerforeningen Skallerup Præstegård afholder ekstraordinær generalforsamling

 

Lørdag den 29. april 2023 kl. 11.00

 

På Udemarken 62, 9800 Hjørring, såfremt fremmødet overstiger antallet der kan være indenfor, vil det blive afholdt udenfor.

 

  • Valg af dirigent

 

  • Fortsat deltagelse sammen med Hjørring Kommune i en ny 5 års periode fra 2024-2028 omkring sandfodring med den nuværende fordelingsnøgle: Udemarken kr. 2.000,- pr. år, resten kr. 500,- pr. år. for hver grundejer.

 

  • Eventuelt

 

 

Kasper Kongsvig


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Skriftlig fuldmagtsstemme

 

Jeg ønsker med denne fuldmagt at stemme (sæt ring rundt om svar)

 

JA                                        NEJ

 

til punkt 2 som lyder:

”fortsat deltagelse sammen med Hjørring Kommune i en ny 5 års periode fra 2024-2028 omkring sandfodring med den nuværende fordelingsnøgle: Udemarken kr. 2.000,- pr. år, resten kr. 500,- pr. år.”

på den ekstraordinære generalforsamling som afholdes lørdag den 29. april kl. 11 på Udemarken 62.

 

Navn:

 

Adresse:

 

Dato:

 

 

_______________________________

Underskrift

 

Fuldmagten sendes til formanden på følgende mail: kongsvig@live.dk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Referat fra bestyrelsesmødet den 25.02.2023.

Tilstede var : Bent, Jørgen, Kasper, Lars, Susanne og undertegnede.
Mødet blev afholdt hos Bent.

Dagsorden:
Pkt. 1 : Planlægning af generalforsamlingen den 08.04.2023.
Pkt. 2 : Sandfordring.


Pkt. 1.Generalforsamlingen foregår den 08.04.2023 kl. 13.00 på Havrevang i Lønstrup.
Indkaldelsen med dagsorden skal være medlemmer i hænde senest den 08.04.2023.
På valg er følgende bestyrelsesmedlemmer: Bent, Jørgen og Merete
Jørgen og Merete genopstiller ikke. Bent genopstiller.
Bestyrelsens medlemmer vil inden generalforsamlingen, hver især, forsøge at kontakte til de medlemmer, vi kunne forestille os, vil deltage i bestyrelsesarbejdet.
For at indkalde så mange som muligt til generalforsamlingen, har vi brug for medlemmernes mailadresser, så indkaldelsen ikke kun foregår på foreningens hjemmeside.
Indkaldelsen bliver også lagt op på områdets Facebook side.
På kontaktlisten over foreningens medlemmer mangler der en del mailadresser – så vi fik, hver især til opgave få fat i de manglende mailadresser.
Til generalforsamlingen på Havrevang vil vi hænge store plancher op, hvor medlemmerne kan skrive sig på, for at deltage i grupper omkring følgende opgaver:
Kystsikring/arbejdsdage – Sandfordring – Havvindmøller

Pkt. 2.Sandfordring.
Bestyrelsen er bekendt med, at en grundejer ikke betaler til sandfordringen.
Der er taget en beslutning på generalforsamlingen om betaling til sandfordringsprojektet, og ud fra det er alle medlemmerne forpligtet til at betale det aftalte bidrag til projektet.
Et bestyrelsesmedlem tager en samtale med grundejeren og findes der ikke en løsning - vil der blive taget kontakt til de retslige instanser.
Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at sandfordringen fortsætter.
Vesterhavsforeningens grundejerforening har fået lavet en professionel undersøgelse af effekten ved sandfordringen. Her ses det tydeligt, at sandfordringen har en stor effekt – blandt andet er 2. revle blevet både højere og bredder.
På baggrund af undersøgelsens resultater, og at de øvrige grundejerforeninger i området ønsker at fortsætte sandfordringen - vil bestyrelsen opfordre til, at sandfordringen fortsætter de næste 5 år.

Jørgen Lind Thomsen bliver kontaktet i forbindelse med ordstyrerfunktionen på generalforsamlingen. Merete er referent.

Merete Ley





Samtale om affaldscontainere med Kystdirektoratet, 20927244, tirsdag og torsdag kl 10-12.

 

Spørgsmål: Må man opsætte hegn omkring affaldscontainere på sin klitfredede grund.

”Nej det må man ikke, man kan på kystdirektoratets hjemmeside, (https://kyst.dk/strand-og-klit/klitfredning/) læse nærmere om dette. Hvis man vil søge om et hegn sker det bedst, som en forespørgsel om at få tilladelse til at sætte et hegn om containerne op, men svaret vil være givet.”

Sp: Hvad med at sætte hegnet op ud fra sommerhuset? ”Der gælder de samme regler som nævnt ovenfor” Sp: Selvom man bruger husets mur som bagvæg, og kun laver to små læ givende hegn på hver side af containerne. ”Ja der skal søges om dispensation.”

Klitfredningen fremgår af matrikelkortet, her kan man se, om ens hus er ”klitfredet”. I mange tilfælde vil der være dele af ens grund der er fredet, medens andre dele af grunden ikke er. De dele af grunden der ikke er fredede, er ikke Kystdirektoratets ansvar. Men man skal være opmærksom på, at store dele af vores område er naturfredet, hvis man er i tvivl om hvad der gælder, så kontakt Hjørring Kommune.



Referat fra bestyrelsesmødet i grundejerforeningen
Skallerup Præstegård, lørdag, d. 19. Nov. 2022.

Tilstede: Jørgen Wilhelmsen, Bent Corneliussen og Susanne Sander


Afbud: Merete Ley, Lars Klausen.


Pkt. 1
Intet nyt

Pkt. 2
Udemarken, Havkattevej og Søslangevej: der er aftalt med entreprenør og de berørte grundejere at der etableres vendepladser.
Bestyrelsen har valgt at bruge vores sædvanlige entreprenør, der samtidig vil slå kanter, udbedre huller med vej høvl og ny grus.
Bestyrelsen konstaterer, at der ikke har været mange klager over vejene, så vi antager, at beboerne er tilfredse, med vejenes tilstand.

Pkt. 3
Vi følger vindmøllerne i Frederikshavn (samme selskab) og konstaterer, at der både bliver færre og mindre møller. Vi håber det samme sker her.

Pkt. 4
Bestyrelsen er enige om, at vi låner af egenkapitalen til vendepladser, men er selvfølgelig klar over, at denne praksis ikke skal fortsætte (inflation mv.) .Bestyrelsen søger generalforsamlingens accept af dette.

Pkt. 5
Jvf. pkt. 2 antager vi at beboerne er tilfredse med vejene og derfor afsættes ikke yderligere beløb. Entreprenøren har grundet større omkostninger sat prisen 10 % op fra 2023.

Pkt. 6
På generalforsamlingen er Bent, Jørgen og Susanne på valg. Jørgen og Susanne stiller ikke op igen, hvorfor bestyrelsen efterlyser kandidater.

Pkt. 7
Ingen punkter til eventuelt


"Nu varer det ikke længe - før du får to containere til affald

Måske skal du have sat et hegn op, som læ for vinden, eller for at få en god "tilgængelighed".



Se en mulighed for dette.


Jørgen W

Arbejdsdag den 28. maj er aflyst

Da der ikke har været interesse har formanden og næstformanden besluttet at udsætte arbejdsweekenden til efteråret.

Vi håber at se dig ved den leklighed,

 

Jørgen Wilhelmsen og Susanne Sander

 

Fil i PDF format Download den endeligt! Ser bedst ud som pdf

Til Grundejerforeningens Skallerup Præstegårds medlemmer.

Så fik vi da en rigtig storm, håber ikke, at det gik ud over ejendommen.

Det er lidt svært at vurdere skaderne på kysten, men der er røget et par meter sine steder. – Ikke det antal meter, som i gamle dage røg i havet ved storm.

Vi skal normalisere efter Corona, så vi tager Mette F. på ordet og holder generalforsamling som planlagt den 9. april på Havrevangen, det vil I høre mere om senere. Det er en ordinær en af slagsen, så dagsorden mv. vil udkomme sidst i februar, på postlisten og på nettet.( http://www.noerlev-strand.dk/31442688)

Bestyrelsen vil sidst i februar holde et møde, hvor vi forbereder indholdet udover de valg og de beretninger, der jo skal finde sted. Hvis du har ønske om, at et bestemt emne kommer ”op”, hører vi gerne fra dig.

Jørgen Wilhelmsen

Bestyrelsesmøde den 4.januar 2022

Referat fra bestyrelsesmødet den 04.01.2022.

 

Pkt.1.             Konstitueringen.

                      Den hidtil arbejdsfordeling i bestyrelsen forsætter.

 

Pkt.2.             Kommende generalforsamling den 09.04.2022 afholdes igen på

                      Havrevangen i Lønstrup. Vedr. planlægningen kontakter bestyrelsen hinanden

                      ultimo februar måned.

                      Planlagte bestyrelsesmøder:

                      09.03.2022 kl. 14.00 hos Susanne.

                      24.08.2022 kl. 14.00 hos Merete

                      07.11.2022 kl. 1400 hos Bent/Ulla.

 

Pkt.3.             Sandfodringen kører videre, og vi har indtil nu modtaget 33.660 kubik-

                      meter sand. Vi har fået sandfodret 2 gange og den tredje portion er på

                      vej. Vi har stadig sand til gode. Det nuværende sandfodringsprojekt

                      stopper efter 5 år.

                      De økonomiske midler vi har opsparet til sandfodringen, er overført

                      til Hjørring Kommune, så vi undgår negative renter.

                      Formentlig vil projektet forsætte med delvis statslig kystfinansiering.

                     

Pkt.4.             Vejene er meget nedslidte, og vi bruger mange penge på vedligeholdelse.

                      Samtidig er der i området en stor utilfredshed med vejenes tilstand.

                      Vi er udfordret af, at vi ikke er bekendt med, hvornår kommunens kloakeringen                        af området påbegyndes, og hvilken type affaldsrenovation området får – begge                          forhold vil formentligt få betydning for vejene – da de vil blive belastet af                                lastbilkørsel og maskiner til gravearbejde samt evt. nye og tungere                                          renovationsvogne. Vi besluttede, at der inden den 09.03.2022 skal indhentes et                        økonomisk overslag over renovering af områdets mest kritiske vejsteder.

 

Pkt.5.             Der er planlagt arbejdsdag den til 28.05.2022.

 

Pkt.6              Affald.

                       Bestyrelsen har meddelt Hjørring Kommune, at der på vores generalforsamling                         var et flertal for afhentning af affald fra de enkelte matrikler.

                      Nu er det op til Hjørring Kommune, at træffes den endelig beslutning på,                                  hvilken type affaldsrenovation området skal have.

                       

Referat fra sidste bestyrelsesmøde, den 8. juni

Del siden

Plejeplanen for Nørlev Kæret har været udsendt til medlemmerne og findes her på hjemmesiden.

Bestyrelsen har ønsket og fået en række af kommentarer fra medlemmer i foreningen, og de takkes alle for deres bidrag til den.

Vi har desværre ikke afholdt en generalforsamling...længe, men håber vi kan finde rum til en i efteråret.

Her vil vi have et punkt på dagsordenen, Plejeplanen.

Kommentaren finder du her:

 

Læs om plejeplanen for Nørlevkæret

Nyheder

Her vil du se redaktørens seneste gøremål. Så du måske ikke skal lede så længe på hjemmesiden.

Arbejdsweekenden den 6. og 7. november er aflyst

Bestyrelsesmøder, her findes en omtale af arbejdsweekenden den 10 - 11 Juli

Der vil blive afholdt generalforsamling den 10. Oktober på Skallerup Klit.